top of page

תכנון לוז יום חתונה, כמה דברים שכדאי לדעת לפני היום הגדול


תכנון לוז יום חתונה - זוג מתחתן במלון אורכידאה אוקיינוס הרצליה על רקע הים
תכנון לו"ז לחתונה הוא דבר חשוב שיש לקחת ברצינות

אם אתם קוראים את זה עכשיו כנראה שאתם נמצאים ממש קרוב לחתונה שלכם וצריכים קצת עזרה בבניית לוח זמנים מדויק לקראת היום העמוס בטוב הזה.

כעיקרון, אני מאמין שבין אם מדובר בחתונה שאתם מארגנים בכוחות עצמכם או בין אם מדובר בהפקה המנוהלת באופן מקצועי ע"י מפיק\ת אירועים או מארגני חתונות, הצלם חייב להיות מעורב בתכנון הלו"ז בטח ובטח בכל החלק הראשון של היום ועד כזמן קצר לפני קבלת הפנים. לאחר מכן השרביט תעבור לידי מנהלי האירוע, מפיק\ת האירוע או מי מטעם הזוג שאחראי על ניהול לוחות זמנים לחתונה.


אני אנסה לחלק לכם את היום לשלבים בצורה מסודרת ולפי חתונת ערב או חתונת צהריים ושעון חורף וקיץ. יש כמובן חתונות עם לוחות זמנים חריגים, וכל אירוע בסופו של יום נראה אחרת אך אנסה לתת תמונה כללית שתקפה ברוב המקרים. כמובן שזה אינו לו"ז אישי שאותו נבנה עבורכם יחד.


בואו ניגש לעיקר.


פתיחת יום - התארגנות.

לרוב התארגנות כלה מתרחשת בבית פרטי, מלון או דירת התארגנות. במקום הזה מתבצעים השיער, האיפור, התלבשות, צילומי ביוטי, דיטיילז ואווירה והרבה כיף ותוכן של צחוק ושמחה. לרוב הכלה והחתן יתארגנו בנפרד ולכן יש לתזמן את הגעת החתן עם סיום התארגנות הכלה, שלא יתייבש בחוץ (ברוב המקרים יהיו עיקובים והחתן ייאלץ להמתין בחוץ קצת). תהליך האיפור והשיער יקח לכן בין 3-5 שעות תלוי באנשי המקצוע שבחרתן, אנו הצלמים נאמר לכן מתי עליכן להיות אחרי שיער ואיפור ומוכנות לשלב לבישת השמלה. יש לקחת בחשבון בלוח הזמנים גם את סשן הצילומים של המאפר\ת ומעצב\ת השיער שעשוי לקחת בין 10-20 דק', הוספתי אותם תחת "צילומים בפלאפון". החתן יתארגן על פי לו"ז חופשי יותר, חשוב לוודא מתי עליו להיות במקום ההתארגנות בו נעשה את המפגש הראשון בין בני הזוג, אם יש צלם סטילס נוסף המלווה את החתן הוא ידאג לנהל לו את לוח הזמנים.

כאשר סיימנו ואנו מוכנים להפגיש בין בני הזוג נבחר לוקיישן מדליק בסביבת המקום ונוציא אתכם, זה שלב מהמם, מרגש ומשחרר לחץ.


זמני התאגנות בחתונת ערב בקיץ - סיום איפור 15:00, צילומים בפלאפון 15:15, סיום לבוש 15:30, מפגש 15:45-16:00

זמני התארגנות חתונת ערב בחורף - סיום איפור 14:00, צילומים בפלאפון 14:15, סיום לבוש 14:30, מפגש 14:45-15:00

זמני התארגנות חתונת צהריים - סיום איפור 09:00, צילומים בפלאפון 09:05, סיום לבוש 09:20, מפגש 09:40


צילום עילי של שולחן כלה עליו מונחות הזמנות חתונה, טבעות נישואין תכנון לוז יום חתונה
צילומי דיטיילז בשלב ההתארגנות

השלב החווייתי - צילומי זוגיות.

אחרי שנפגשתם, התרגשתם ושיתפתם, אפשר לצאת לסשן צילומי זוגיות הורס. את לוקיישן הצילומים ייקבע עבורכם הצלם בהתאם לסגנון שלכם, המלצה חמה שלי - הצטלמו במקומות יפים שנמצאים על הציר בין מקום ההתארגנות למקום האירוע. רצוי לא לתכנן על מקומות שיוסיפו זמן על הכביש ולחץ מיותר (שימו לב לשעות היציאה לצילומים שהן שעות שיא בכבישים). כמובן שאת המקומות נבחר מבעוד מועד ובהתאם לנקודות שציינתי.

שתי נקודות חשובות נוספות שיש לקחת כאן בחשבון הן עניין החניה ופקקי התנועה. כאשר מצטלמים בתל אביב או עיר מרכזית אחרת יש לקחת בחשבון שנבוא עם כמה רכבים ויש לתכנן זמן מציאת חניה בלוקיישן הצילומים, כדאי שיהיה נהג לכל רכב וקחו בחשבון שאולי יצטרך להישאר עם הרכב כאשר הצילום הוא במרכזי ערים. דבר שני הוא שצילומי החוץ מתקיימים בשעות הפקקים בכבישים ולכן יש לבדוק בווייז את הציר לפני היציאה לצילומים.


זמני צילומי זוגיות חתונת ערב בקיץ - יציאה לצילומים 16:15, תחילת צילום בלוקיישן 16:45-17:00, סיום צילומים 18:15

זמני צילומי זוגיות חתונת ערב בחורף - יציאה לצילומים 15:15, תחילת צילום בלוקיישן 15:45-16:00, סיום צילומים 17:15

זמני צילומי זוגיות חתונת צהריים - יציאה לצילומים 09:50, תחילת צילום בלוקיישן 10:20, סיום צילומים 11:00


מאוד רצוי לתכנן לוח זמנים לפני החתונה - כלה מוקפת במלוות וכולן לבושות ורוד
צילומי החוץ והזוגיות הם שלב כיף שיש לתכנן נכון

הרגע שלפני - צילומי משפחות.

יש שיגידו שזהו שלב קצת מעיק אך ההיפך הוא הנכון, צילומי משפחות ממש לא צריכים להיות כבדים ויכולים להיות כיפיים כאשר כל המשפחה מצטלמת יחד. זה שלב כל כך חשוב ויש להתייחס אליו ברצינות רבה. זהו בעצם המקום שלנו להביא את כל המשפחה הקרובה לפרונט ולתת להם את תשומת הלב הראויה, להכיר את הנפשות החשובות באירוע, לבנות איזה עץ משפחתי בראש וכמובן לייצר תמונות פרופיל חדשות לכולם :). זה שלב שאורכו ייקבע לרוב על פי כמות הנוכחים אך כמעט תמיד ייארך בין 15-25 דק'.

אל דאגה, כאשר מגיעים למקום האירוע תמיד יהיה לכם זמן חופשי לפני צילומי המשפחות. הזמן בו אתם תלכו לאכול קצת ולחדש כוחות ואנחנו נסתובב במקום, נתארגן ונעשה תמונות אווירה.


צילומי משפחה בחתונת ערב בקיץ - 19:00 (כאשר קבלת הפנים מתחילה ב-19:30)

צילומי משפחה בחתונת ערב בחורף - 18:30 (כאשר קבלת הפנים מתחילה ב-19:00)

צילומי משפחה בחתונת צהריים - 11:00-11:30 (כאשר קבלת הפנים מתחילה ב11:30-12:00)

בקיצור, חצי שעה לפני קבלת הפנים הכי טוב להתחיל צילומי משפחה.


מכאן אנו כצלמים לוקחים צעד אחורה וכמו שכתבתי בתחילת המאמר בשלב זה אנו מעבירים את השרביט למפיק או מנהל האירוע והוא ממשיך מכאן . אנחנו נהיה אתכם בקשר עין רוב הזמן ונטייל, צלם תמיד מחפש את האקשן, איפה שמעניין. ככל שאתם תהנו ותהיו יותר נוכחים באירוע ועם האורחים כך לנו יהיה יותר מה לצלם. תזכרו את זה.


ואם כבר הגעתם עד לכאן אז יש עוד כמה נקודות חשובות שהייתי רוצה להעביר -

1. אוכל. לרוב אתם תשבו לאכול 10 דקות אחרי שנגיע למקום החתונה, יביאו לכם כבר לאכול לפני צילומי המשפחה, לפעמים יהיו אילוצים ותשבו לאכו רק לאחר שנסיים את צילומי המשפחות, האורחים מתחילים להגיע 15-30 דק' לאחר תחילת קבלת הפנים כך שתהיה לכם חצי שעה לשבת לאכול.

2. נסיעות. דאגו שיהיה לכם נהג לכל היום.

3. אריזות. וודאו יום לפני שכל הדברים שאתם צריכים אתכם לאירוע עצמו מסודרים בתוך תיק. בין אם אתם יוצאים ממלון או מהבית.

4. מרחקים. רצוי שמקום ההתארגנות יהיה במרחק סביר ממקום החתונה, חבל שנשרוף חלק גדול מהיום בפקקים. יש לקחת בחשבון זמני נסיעות לצורך צילומי החוץ והגעה למקום האירוע (תזכרו שמדובר בשעות אחר הצהריים העמוסות) ורצוי לדאוג שתהיה חניה בקרבת מקום ההתארגנות.

5. דיטיילז. חפצים שרצוי שיהיו עם הכלה בהתארגנות – הזמנות (שתיים לפחות) ופריטי מיתוג, טבעות נישואין, טבעת אירוסין, כל פריטי הלבוש (כמובן), נדרים (במידה ויש), פריטים אהובים, מתוקים ועוגיות ממותגות (רצוי בצבעי ההזמנות, צבעים פסטליים עובדים מאוד), תמונות שלכם, חפצים שקניתם לצורך צילומי הזוגיות, הרבה חברות, משפחה וכמובן הרבה אלכוהול.

6. את כל תהליך השיער והאיפור יש לעשות במקום מואר ומסודר עם מספיק מרחב תנועה, ילוו אתכם מספר אנשי מקצוע וכדאי לדאוג שלא יהיה צפוף ושנוכל לצלם היטב.


תכנון לוח זמנים לחתונה-זוג קופץ על מיטה במלון רמאדה נתניה בשלב צילומי זוגיות
בסופו של דבר הכי חשוב שתהנו מהיום הזה

יש לכם עוד דגשים ? שלחו לי מייל\הודעה



bottom of page