top of page

איך להצטלם ולהיראות טבעי ב-4 שלבים ?

עמידה מול מצלמה היא דבר שעבור רובנו אינו טבעי ואף יכול להיות מלחיץ לפעמים. ברוב המקרים בהם אני אפגוש את המצולמים לפני ימי הצילום שלנו הם משתפים אותי בחששות שיש להם מפני המעמד, האם יצאו טוב בתמונות, האם יצליחו להשתחרר מול המצלמה או אם בכלל יאהבו את התמונות שלהם. זו סוגיה נפוצה מאוד ואם גם אתם מרגישים טיפה או ממש לחוצים לפני ימי צילום אז אתם רגילים לגמרי, תרגישו בנוח !



אלו כמה טיפים שיעזרו לכם להשתחרר מול המצלמה ויגרמו לתמונות שלכם להיראות הרבה יותר טוב.


1. נסו להכיר את הצלם שלכם לעומק, כאשר אתם נפגשים ביום הצילום נהלו שיחה והפתחו אליו ורצוי אפילו לשתף את הצלם שלכם בחששות שעולים לכם מהעמידה מול שמצלמה. כאשר אני מגיע ליום צילום אני אף פעם לא ישר מוציא מצלמה ומתחיל לצלם אלא קודם כל אני מייצר אינטראקציה עם המצולמים שלי דרך שיחות היכרות קצרות או לפעמים אפילו שיחות עומק. זה נכון בכל יום צילום בין אם בצילום חתונות או בצילום הפקת אופנה בה חשוב לי להכיר יותר את הדוגמנית ולייצר איתה שיחה פתוחה.

לכן, מכיוון שאתם אלו שצריכים לעמוד מול המצלמה כדאי שגם אתם תנגו לשוחח עם הצלם שלכם כדי שכולכם תרגישו קצת יותר בנוח מהסיטואציה.


2. נסו לעצום עיניים ולקחת שתיים שלוש נשימות עמוקות, הגוף טיפונת ישתחרר ולאחר מכן כבר תרגישו הרבה יותר בנוח. תפקחו עיניים והמבט הראשון שתתנו בדרך כלל הוא המבט הכי טבעי ומשוחרר. ניתן לבצע את הטריק הזה כמה פעמים לאורך יום הצילום, הוא תמיד יעזור לכם להירגע ולהתחבר (או להתנתק) שוב לסיטואציה.


3. אל תפחדו להשתטות קצת, נסו לקפוץ במקום ולהתפרע קצת. זה אולי ירגיש מטופש בהתחלה אך תראו איך לאחר שתבצעו את האקט אתם תרגישו הרבה יותר נינוחים ומשוחררים. אם אתם מצטלמים עם בן זוג קפצו והשתוללו יחד, זה יעזור לכם מאוד.


4. צלם טוב ידע לספר לכם בדיחות ולהשיח את דעתכם מהרגע בו הוא מצלם אתכם, מאוד חשוב כצלם מקצועי לדעת להסיט את תשומת ליבם של המצולמים מהמצלמה ומהמעמד המביך ולקחת אותם למקום הנעים והנוח שלהם זה יעזור לכם מאוד להשתחרר מולו.


אין ספק שעמידה מול מצלמה היא דבר שמצריך ניסיון ויש להתייחס אליו כמו כל פעולה מקצועית אחרת ולכן אם אתם יודעים שיש לפניכם יום צילום מסוים הקפידו להתכונן, צלמו את עצמכם קצת לפני, צלמו אחד את השני לפני ונסו להבין איך אתם יותר אוהבים לראות את עצמכם ומה אתם ממש לא אוהבים, אין לכם מושג כמה המיקוד הזה לגבי ההעדפות שלכם יעזור לכם לעבור את יום הצילום בהצלחה ולכם לאהוב את התוצאה.


כנסו לקרוא גם איך על 9 הדרכים לצאת רזים יותר בתמונות


בהצלחה,

עידן כנפי



bottom of page