top of page

שפת גוף חזקה לעמידה נכונה מול מצלמה

אחד הדברים שמעסיק כל צלם היא שפת גוף, הגשה נכונה של הגוף יכולה להשפיע על המראה הכללי של האדם העומד מולך.

שפת הגוף היא מלאת חשיבות בחזות שלנו, היא משפיעה ביותר כשזה נוגע לרושם ראשוני ויש שיגידו שהיא אפילו משמעותית יותר מהמילים.

זה כנראה די נכון.


בין אם מדובר בעוד אינטראקציה חברתית, ראיון קבלה לעבודה חדשה, דייט או עמידה מול מצלמה, הנקודות החשובות ביותר בשפת הגוף שלנו הן אלו -


קודם כל הכתפיים, איפה הכתפיים שלכם ממוקמות כאשר אתם עומדים מול אנשים אחרים או מול המצלמה ? הכתפיים שלכם יכולות להיות זרוקות קדימה וסגורות לכיוון החזה או פתוחות עם החזה בחוץ והשינוי הקטן כל כך הזה הוא בעל משמעות כל כך כבדה בצורה האדם העומד מולנו יתפוס אותנו. כאשר הכתפיים מכונסות פנימה אנחנו ניתפס אולי כחסרי ביטחון וכשהן פתוחות החוצה אנו כנראה ניראה מלאי ביטחון ובעלי תפיסה עצמית גבוהה יותר. לכן, יש לשים לב לפתיחת החזה כאשר אנו עומדים או יושבים.


הנקודה השניה אך החשובה לא פחות היא הידיים שלנו ומה אנו עושים איתן כאשר אנו עומדים מול מצלמה או כאשר אנו מדברים עם אנשים אחרים. יש אנשים שממש קשה להם עם תנועות הידיים כאשר הם מדברים לכן צריך לשים לב שאם אתם יושבים (בראיון עבודה למשל כאשר אתם קצת לחוצים) פשוט הניחו את הידיים על הירכיים אחת על השניה או אם אתם עומדים פשוט הניחו את ידייכם לצדי הגוף בצורה נינוחה. להרבה מאיתנו יש נטייה לשחק בדברים עם הידיים כאשר אנו קצת לחוצים, כמו לשחק עם תכשיטים, לשחק עם השיער, לגרד בפנים או בראש, להכניס ידיים לכיסים וכו'.

אז בפעם הבאה כשאתם מדברים עם בנאדם אחר או נמצאים במצב שהוא טיפונת מלחיץ שימו לב איפה נמצאות הידיים שלכם ומה הן עושות.


עוד נקודה מאוד חשובה בשפת גוף היא עמידה יציבה במקום, כך שאם אתם זזים ללא הפסקה כשאתם מדברים אתם משדרים מסר שאתם לחוצים או שאינכם מרגישים בנוח בשיחה. לכן חשוב לעמוד יציב וכמו שציינו קודם לדבר עם הידיים או להזיז אותן ולא את הגוף עצמו, אלא לעמוד יציב.

כלל זה נכון גם כאשר מדובר ברגליים שלנו, שכמו הגוף הן צריכות להיות חזק על הקרקע ולא לשחק ולעלות, לגרד רגל ברגל או להזיז אותן יותר מדי, אלו גם ישפיעו על העמידה שלכם שתיראה פחות יציבה.

בנוסף, יותר מדי תנועות גוף עלולות לגרום לכם או לעומד מולכם לצאת מריכוז במהלך השיחה או אף לאבד ביטחון גם כן.


אז בקצרה, שפת הגוף שלכם אומרת עליכם הרבה מאוד, בין אם בשיחת חולין עם מכר, ראיון עבודה או כאשר אתם צריכים לעמוד נכון מול מצלמה, אז תנסו להיות יותר ערים למה הגוף שלכם עושה בפעם הבאה שאתם נמצאים בסיטואציה חברתית ונסו להזיז את הגוף הצורה מודעת.


בהצלחה !

bottom of page