top of page

לכל חתונה 8 שלבים

יש זרימה מסוימת שמתרחשת בכל חתונה ולכן לכל חתונה יש 8 שלבים, או יותר נכון כמעט לכל חתונה כי מיד כשתעברו על השלבים תבינו שאולי חלקם לא רלוונטיים אליכם או לאנשים שאתם מכירים.

כל שלב הוא קריטי ולא הרבה רואים בו כשלב ממש אלא יותר כחלק מסוים מהחתונה ואנחנו פשוט נוטים לערבב את כל היום הזה יחד במקום לפרק את זה לחלקים, אבל לנו כצלמים יש צורך להבין כל שלב בחתונה שלכם לרוחבו ולאורכו כדי לדעת מה הם הדברים החשובים באותו השלב, מה הזוויות שיהיו לנו לצלם אותו, מי הנוכחים ומי האנשים שיהיו כנראה הכי מרכזיים באותו השלב וכו'.


בואו נתחיל.


שלב ראשון - התארגנות

חברות של הכלה מסדרות לה את השמלה, עוזרות לה ללשוב את שמלת הכלה
חברות של הכלה (דמארה) מסדרות לה את שמלת הכלה

התארגנות היא אולי החלק הכי ארוך ביום החתונה שלכם והיא מתחילה אי שם בבוקר אחרי ארוחת בוקר טובה, זה השלב בו הכלה תעשה עיצוב שיער ואז איפור, תוך כדי מגיעים הצלמים ומתחילים להפעיל את הנוכחים, לבנות סיטואציות וקומפוזיציות, מגיעות החברות, המשפחה וכל האנשים החשובים שביקשתם מהם ללוות אתכם ביום החשוב הזה. בהתארגנות קורים המוןןן דברים, יש שם רגעים קסומים שלכם עם כל אותם אנשים קרובים, יש שם רגעים יותר מבוימים של אקססוריז, איפור, לבישת השמלה וכו' והמון ריאקציות ורגעים מרגשים קטנים שממש ממש כיף לצפות בהם אחרי האירוע כשמקבלים את תמונות החתונה ואת הוידאו. השלב הזה מסתיים בעצם במפגש בין בני הזוג.


שלב שני - צילומי חוץ וזוגיות

זוג חתן וכלה בצילומי זוגיות בהרצליה
עמית וחי יוצאים מהמלון לעבר החוף הקרוב

אחרי ההתרגשות של המפגש, אחרי שהזלנו כמה דמעות ועם כל אותה אנרגיה מדהימה נצא לסיבוב לוקיישן. את הלוקיישן נבחר בקפידה עוד לפני החתונה כדי לוודא שאנחנו מסונכרנים, שהוא תואם את סגנון האירוע, שהמקום מתאים לאקלים באותה התקופה והוא מסתדר עם ציר הנסיעה למקום החתונה.

צילומי החוץ מתחילים בצילומים כיפים של בני הזוג, הרבה מהעבודה של הצלם היא לשחרר את האווירה ולרום לזוג המצטלם להרגיש מאוד בנוח מול המצלמה, זה אולי אחד התפקידים הכי חשובים של צלם חתונה - לגרום למצולמים שלו (שאין להם לרוב ניסיון בעמידה מול מצלמה או שהם אפילו קצת חוששים מזה) להרגיש מאוד בנוח מולו וכך התמונות יצאו נכונות מחמיאות ואמיתיות. בשלב הזה גם נעשה צילומים לחברים שבאו וליוו אותנו, אלו צילומים מהנים ומומלץ להביא חברים לשלב הזה.







שלב שלישי - צילומי עיצוב ואווירה

חופה פרחונית בחוות רונית, חתונה בחוות רונית
החופה הפרחונית בחתונה של ליאן וריי מול האגם בחוות רונית

זה שלב שלא הרבה מתייחסים אליו אבל עבורנו הוא חשוב במיוחד. כשאתם מארגנים חתונה, לא משנה באיזה תקציב אתם משקיעים מחשבה רבה באסתטיקה של היום, בדיטיילז, בצעים, בעיצוב, במקום, באוכל. ולנו חשוב שתזכרו את זה עם שאר הזכרונות מיום החתונה. מניסיון, אלו תמונות שכמעט תמיד הזוגות שלנו בוחרים כאשר הם בוחרים תמונות לאלבומים שלהם. בשלב הזה נתפוס רגעים דוממים של המקום לפני שמגיעים האורחים, השקט שלפני הסערה.


שלב רביעי - צילומי משפחה

צילומי משפחה בחוות רונית, חתונה בחוות רונית, עידן כנפי צילום
צילומי משפחה הם השלב שלנו להכניס את כולם לאווירת החתונה

לא נגזים אם נאמר שזה כנראה אחד השלבים ה-כ-י חשובים בחתונה שלכם. את תמונות המשפחה לרוב קובעים כחצי שעה לפני תחילת האירוע, אלא אם מדובר במשפחות גדולות באופן חריג אז לוקחים יותר זמן מראש. המשפחות מגיעות והן מוכנות ומצפות לשלב צילומי המשפחה, הם השקיעו בעצמם, באו רעניים ויפים ורוצים להצטלם ולנו כלכך חשוב לתת להם את תשומת הלב הראויה כי זה באמת האירוע שלהם לא פחות משל הזוג, של ההורים, של האחים, של הסבים. בניגוד למה שניתן לחשוב, זה שלב כיף, זורם ודינמי ויוצאות משם תמונות לפנתיאון.


שלב חמישי - קבלת הפנים

קבלת פנים בחתונה במדנה עתיק
קבלת פנים כשלב הקוקטייל פארטי - צילום אלגנטי יותר

כאן הדברים מתחילים להשתנות, מדוע ? כי בעצם מכאן והלאה אתם כבר עם האורחים, אנחנו עוברים למצב שהוא יותר צילום דוקומנטרי, לדעת להיות איפה שקורים הדברים בזמן שהם קורים. אנחנו מסתובבים בקהל, מקשקשים, מכירים, נותנים חווייה ותוך כדי תופסים פורטרטים, תמונות קבוצתיות, מלווים את ההורים והאחים עם האורחים שלהם וכמובן אתכם (במידה ואתם תסתובבו בקבלת הפנים) עם האורחים והחברים שלכם. זהו שלב אלגנטי, צילום מחמיא של אנשים שעדיין יפים ורעננים והוא טבעי טבעי טבעי. אתם תתעסקו שלקבל את פני האורחים ואנחנו נתעסק בלתפוס את כל אותם רגעים.


שלב שישי - כתובה

הרבה עזרן, כתובה, חוות רונית, עידן כנפי צילום, כתובה כדת משה וישראל
כתובה כדת משה וישראל - בעיקר גברים

כאן הקאצ'. כי רשמנו שלכל חתונה 8 שלבים אך שלב הכתובה כבר הרבה זמן לא קורה בכל חתונה, יש הרבה חתונות שהן לא כדת משה וישראל ולכן פוסחים על כתובה. למרות שגם כאן יש היום הרבה חתונות שבהן יש כתובה שרשמו והכינו בני הזוג אז לא באמת פוסחים על השלב. אין הרבה מה לרשום כאן, אולי רק שבכתובה מסורתית נוכחים בעיקר גברים ובכתובות חילוניות זה לחלוטין מעורב.


שלב שביעי - חופה וקידושין

חופה בעולמיא מול נופי העיר העתיקה בירושלים
חופה בעולמיא מול נופי העיר העתיקה בירושלים
חופה מסורתית בחוות רונית, הזוג במרכז החופה מוקפים במשפחה
חופה מסורתית, הזוג במרכז החופה מוקפים במשפחה
טקס הקישודין בו החתן עונד לכלה את הטבעת - חוות רונית
טקס הקידושין בו החתן עונד לכלה את הטבעת

טוב זה ה-שלב בה' הידיעה. כי הרי כאן הכל קורה.

אז את השלב הזה אתם לרוב פותחים בחדר החתן והכלה, מתארגים, נושמים, מתלבשים ומתארגנים לפני היציאה הגדולה לקהל שמחכה לקבל את פניכם לאורך השביל לחופה. אנחנו הצלמים ממתינים לכם אי שם לאורך השביל.

ואז מתחיל השיר המרגש שבחרתם, ואתם יוצאים החוצה בצעדים איטיים אחד עם השניה או עם כל אחד עם ההורים, בשלב הזה מה שנחפש לצלם הוא הריאקציות של הקהל אליכם, ההתרגשות על הפנים, ההבעות של שניכם אחד לשני, את הקהל מתרגש אתכם ואתכם יחד.

זה שלב קסום מלא ברגש וברגעים קסומים שיש בו כמויות בלתי נגמרות של תוכן עבורנו לצלם.

כשאתם כבר על החופה אנחנו נסתובב סביבכם, נחפש זוויות מעניינות, מקוריות, מרגשות שממחישות בצורה הכי חזקה את העוצמות שהיו תחת החופה.

שלב שמיני - מסיבה וריקודים

TETA להקה, מסיבת חתונה, להקות לחתונה
מסיבה עם להקת TETA על הבמה
כלה מורמת על כתפיים במסיבה, קליינטה החברה למוסיקה, אדם לב דיג'יי
כן כן גם אתם תהיו כמה וכמה פעמים על הכתפיים של החברים שלכם
הקהל מניף ידיים ורוקד עם הזוג, קליינטה החברה למוסיקה, אדם לב דיג'יי
רוקדים בתיאום מושלם עם הזוג על במת הדיג'יי - מצלם מהבמה אסף המפיק

ואז נשברת הכוס, ואיתה נשברת הפורמליות. אתם עוברים למוד מסיבה, אנחנו נושמים לרווחה שהכל עבר בשלום כי גם אצלנו (למרות שכבר צילמנו אלפי חופות) כל חופה היא כל כך חשובה שאתה לא משתחרר עד שסיימת אותה ואתה מרוצה עד הגג מהתמונות שיצאו לזוג.

אז רצים לרחבה, ומתחילים בחגיגה. בשלב הזה התמונות הן גם כן טבעיות ובאות להמחיש כמה שיותר טוב את כל האנרגיה שתהיה לכם ברחבה, אנחנו נחפש אנשים מרכזיים שרוקדים סביבכם ואתכם ובלעדיכם, נחפש אתכם מורמים בכל דרך אפשרית, נחפש אנשים עושים דברים מצחיקים, משמחים, אנשים משתוללים. אנחנו ניקח את הרחבה ונהפוך אותה בתמונות למ-ט-ו-ר-פ-ת.

בשלב הזה ייתכנו גם עוד תתי שלבים כמו סלואו, שלב ברכות, סיבובי שולחנות ועוד הפתעות שונות ומגוונות שהאורחים עשויים להכין לזוג.


וזהו, השלב הבא הוא שאתם נזרקים במלון\בבית\בדירה, סחוטים אך מרוצים ומחכים בקוצר רוח לטיזר היילייט שתקבלו כמה ימים אחרי החתונה. רק אז תתחילו להבין בכלל מה קרה שם!

bottom of page