top of page

השוואת תיקי גב למצלמות ותיקי צילום מומלצים לצלמים מקצועיים | אל תקנו לפני שתקראו

אם גם אתם כמוני עוסקים במלאכת הצילום כמקצוע או שאתם פשוט צלמים חובבים שלוקחים את התחביב שלהם מאוד ברצינות ואתם מוצאים את עצמכם כמעט כל יום סוחבים ציוד רב, מספר מצלמות DSLR, עדשות זום, עדשות פריים, שלטים, פלאשים, מחשב, כוננים, כבלים, תאורה וזה עוד ללא ציוד אישי - אין סוף לכמות הציוד שאנו יכולים לצאת איתו ליום צילום ולכן אחד הדברים הכי חשובים הוא תיק צילום טוב וחזק שגם יגן על הציוד וגם יגן על הגב שלנו. את ההשראה למאמר הזה בעצם קיבלתי כאשר חיפשתי תיק גב למצלמות DSLR, לא למצלמה אחת אלא לשתיים ושיוכל לכלול גם מספר עדשות, פלאשים חיצוניים וציוד אישי שלי במקרה הצורך. זו אולי נשמעת משימה פשוטה אך ההיפך הוא הנכון, דווקא בגלל שיש כל כך הרבה היצע של תיקי צילום מקצועיים וטובים קבלת ההחלטה הופכת קשה ומתסכלת, לכן ריכזתי עבורכם מספר תיקים שאת כולם מצאתי באמזון, שזו כיום הדרך האהובה עלי לעשות קניות, בזכות הביקורות האמינות, המחיר שתמיד נוח גם אם צריך להוסיף על המשלוח ובעיקר בזכות שזה מגיע תוך כמה ימים. תענוג אמתי.


אין סוף לכמות הציוד שאנו יכולים לצאת אתו ליום צילום ולכן אחד הדברים הכי חשובים הוא תיק צילום טוב וחזק שגם יגן על הציוד וגם יגן על הגב שלנו.


אני לא מתיימר לדעת מה הוא תיק הגב הכי טוב למצלמה וברור שכל אחד יעדיף דגם אחר ומפרט אחר בתקציב אחר, אך בהחלט יש קריטריונים שעל פיהם ניתן לדעת איזה תיק צילום מוצלח יותר ממשנהו, כאן החלטתי להיות קונקרטי וכמה שיותר מהימן ולקחת תיקי גב למצלמות רק מתוך אמזון, את הדירוג על פי הדירוגים באתר ועל פי קריטריונים פחות או יותר זהים לכל התיקים.


בנוסף לתיקי הגב לצלמים שתראו מיד אוסיף ואומר שיש עוד מלא תיקי צילום אחרים וטובים לא פחות אך אליהם כנראה לא נחשפתי או שלא שמעתי עליהם. וקחו בחשבון שהתיק הכי מומלץ לצלם אחד יכול כלל לא להתאים לצלם אחר, אבל מה שכן אני בטוח שאחרי שתקראו את הביקורת על כל התיקי צילום שמתאימים לצלם מקצועי תוכלו לקנות בצורה מושכלת יותר ותעשו קניה טובה יותר.


קחו בחשבון שהתיק הכי מומלץ לצלם אחד יכול כלל לא להתאים לצלם אחר


כדי לעשות את "השוואת תיקי גב למצלמות ותיקי צילום מומלצים לצלמים מקצועיים" כמה שיותר מדויקת אפרט על התיקים כמה שניתן, אתן את מידות המוצר ואת הדירוג של כל תיק באמזון. הדירוג שהוא קיבל באמזון מושפע מהרבה גורמים, ביניהם:

1. איכות המוצר \ עמידות - תיק צילום צריך להחזיק משקל רב ולהיות אתכם לאורך כל תקופת ההתעסקות שלכם בצילום כצלמים מקצועיים או חובבים.

2. מראה - טוב, אז כצלמים אנחנו באופן טבעי שמים דגש על מראה חיצוני, חייבים. לכן יהיה קשה לכתוב מאמר עם ביקורות על תיקי גב לצילום מבלי לתעדף את אלו שמעוצבים בצורה יפה יותר על פני אלו שהם יותר משעממים. זה פרמטר אישי לחלוטין אך חשוב מאוד לטעמי. הרי אתם מתלבשים יפה לימי עבודה, לא הייתם רוצים ללבוש על הגוף חולצה מכופתרת ועל הגב תיק צילום מרושל. נכון ?

3. עיצוב - בעיצוב של תיק גב לצלמים יש פרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון ולכן בעיצוב התיק אני מתכוון לכמה חשבו על כל הפרטים הקטנים ונוחות השימוש במוצר. האם זהו תיק צילום פשוט שיכול להכיל מצלמה ועדשה אחת או שזהו תיק למצלמת DSLR ברמה גבוהה שתכניסו לתוכו יותר ממצלמה אחת, מספר עדשות, קצת תאורה וציוד נלווה.

4. עלות מול תועלת - מחיר הוא ללא ספק גורם מכריע עבור הרבה מאיתנו. אך למרות זאת, מכיוון שלכל אחד מאיתנו תקציב שונה עלות מול תועלת באה לבחון האם התיק שווה את מחירו, משווה את תיק הצילום אל מול איכותו ותועלתו. האם התמורה שווה את המחיר. תיק צילום מקצועי יקר העשוי כולו מעור שניתן לראות בו את מלאכת היד ואת איכות התפירה עם חשיבה על תאים נכונים יכול להיות (למרות מחירו הגבוה) תמורה מעולה למחיר לעומת תיק צילום זול שיחזיק לכם מעמד זמן מועט ותצטרכו לקנות תיק צילום חדש כל שנה.


החלטתי להיות קונקרטי וכמה שיותר מהימן ולקחת תיקי גב למצלמות רק מתוך אמזון, את הדירוג על פי הדירוגים באתר ועל פי קריטריונים פחות או יותר זהים לכל התיקים.


שוב אציין שתיק צילום מקצועי יתאים לצלם אחד ולא בהכרח לאחר ולכן אני מאוד מקווה שתשתמשו בהשוואת תיקי הגב לצילום שלי באופן ביקורתי רק כדי לקבל את החלטתכם הבאה בקניית תיק למצלמה אך אל תסתמכו רק עליה. מעבר לכך, אני מאמין שאעדכן כאן את הרשימה מדי פעם כאשר אמצע תיקי גב לצילום ראויים שאינם ברשימה עדיין.


1. תיק גב לצילום איבקייס (EVECASE)



מפרט תיק - תיק גב לצלמים שכולו עשוי מקנבס עמיד במים, עם מקום ללפטופ בגודל 14 אינצ', כל התיק מצופה בחומר מונע זעזועים וכולל כיסוי גשם למזג אוויר משתנה ורצועות צד לקשירת חצובות.

לתיק צילום זה מספר תאים שיכולים להכיל מצלמת DSLR ובערך 4 עדשות (תלוי אם גם מכניסים פנימה פלאש חיצוני שתופס את מקומה של עדשה אחת). לתיק תא עליון שיכול להכיל את חפציכם האישיים כמו ג'אקט, חולצה מכופתרת ויש לו גם תאים קטנים נוספים לאחסון כבלים, כוננים, ארנק וכו'.


מידות - 15*12.5*7 אינצ'


דירוג התיק באמזון - 4.4 מתוך 5 (מעל 200 ביקורות)


לינק לרכישה - https://amzn.to/2NuWMlb



2. תיק גב מודולרי למצלמות DSLR "הקס"



מפרט תיק - תיקי צילום של "הקס" הם מהאהובים עלי באופן אישי גם כי העיצוב שלהם תמיד מפתיע ויפה וגם בזכות הנוחות. תיק יחסית גדול שיכול להכיל גם לפטופ 17 אינצ', יש לו הגנה מפני זעזועים בכל התיק, ציפוי התיק עמיד במים. אחד הדברים הכי בולטים בתיק צילום זה ושאליהם אני הכי התחברתי היא העובדה שהוא כולו נתון לשינוי, יש לו תא אחד ענק לכל הציוד ואת כולו ניתן להתאים לנוחיותכם. הספוגים בפנים יכולים לזוז איך שתרצו וזה מאוד נוח למי שיש הרבה ציוד ועבודות שונות ומגוונות.


מידות - 0.9*14.5*17.9 אינצ'


דירוג התיק באמזון - 5 מתוך 5 (ביקורות אחדות)


לינק לרכישה - https://amzn.to/2uO6Oq0


3. תיק גב למצלמות של "פרוול" (PROWELL)



מפרט תיק - "פרוול" (PROWELL) היא אחת החברות היותר מוכרות בקטגוריית תיקי צילום מקצועי ותיקים למצלמות DSLR ולא בכדי, זאת מכיוון שאיכות המוצרים שלהם היא מהגבוהות בעולם. תיק צילום זה יכול להכיל שתי מצלמות, 4-5 עדשות, פלאש חיצוני, יש לו רצועות חיצוניות לחצובות ותא נוסף ללפטופ 15 אינצ'. כמובן שהתאים של התיק הינם מודולריים וניתן לשנות את האחסון לפי צרכיכם, וכך התיק אינו רק מתאים לנשיאת ציוד צילום אלא גם בתיק עבודה יומיומי. התיק מגיע עם כיסוי נגד גשם.


מידות - 12.2*9.06*18.5 אינצ'


דירוג התיק באמזון - טרם דורג


לינק לרכישה - https://amzn.to/2uHpf0r



4. תיק גב לצילום של איבקייס (EVECASE)



מפרט התיק - תיק צילום קשיח עם הגנה מלאה מפני זעזועים, נפילות ושריטות. כל התיק עשוי מחומר עמיד במים וריצ'רצ'ים חזקים בכדי להגן בפני רטיבות גם כאשר אינכם מכסים את התיק בכיסוי נגד גשם (מגיע איתו). לבישה נוחה על ידי מערכת רצועות אגרונומיות ותושבת נושמת לגב למניעה מקסימלית של זיעה. תאים מפרידים לציוד השונה, תא לעדשה ותא למצלמה, רצועות לחצובות מבחוץ, ותא עליון לנשיאת חפצים אישיים - ארנק, סוללות נוספות, כרטיסי זיכרון, טלפון, מטענים, בקבוק שתייה. כמו שצריך להיות בתיק גב מומלץ לצלמים המחיצות הן מודולריות וניתן להוציא אותן. תא נשיאה למחשב הנייד עד גודל של 15.6 אינצ'.


מידות - 11.8*9.4*18.9 אינצ'


דירוג התיק באמזון - 4.6 מתוך 5 (מעל 90 ביקורות)


לינק לרכישה - https://amzn.to/2NsHiOQ



5. תיק לצילום וטיולים של THULE



מפרט תיק - טוב כשמדובר על תיקי הצילום של THULE לא צריך להכביר במילים כי כאן אנחנו כבר מדברים על חברה שהיא אולי אחד המותגים הכי חזקים בתחום הטיולים והשטח בארה"ב. תיק צילום של THULE אמנם אינו זול אך הוא בהחלט תמורה מצויינת למחיר וסביר לחלוטין שיחזיק אתכם למשך כל החיים שלכם כצלמים. לתיק תחתית כפולה לסחיבת משקלים כבדים ומניעת זעזועים, תפירה ברמה גבוה במיוחד, יכול להכיל מצלמת DSLR, עדשות, ואף יש לו תא לרחפן. גם כן מכיל תאים מודולריים, ויכול לשאת גם לפטופ עד גודל של 15 אינצ'. תא נוסף עליון לציוד אישי. אם אתם מוכנים להשקיע קצת יותר בקניית תיק גם לצילום אז זו הבחירה עבורכם.

מידות - 17.7*7.9*21.3 אינצ'


דירוג התיק באמזון - 4.1 מתוך 5 (מעל 110 ביקורות)


לינק לרכישה - https://amzn.to/2O1JduG



6. תיק צילום לאופרו (LOWPRO) פרו טקטיק 350 AW


מפרט התיק - תיקי צילום של LOWPRO הם כבר ממזמן מותג על בתחום, התיקים שלהם באים עם אחריות לכל החיים ועמידות שאין שנייה לה. למי שלא מכיר LOWPRO היא אחת מחברות התיקים (במיוחד תיקי צילום ומזוודות צילום) המובילות בעולם, התיקים של החברה מחזיקים לכל החיים מניסיון (אני משתמש בתיקי גב לצילום של LOWPRO ובמזוודות הצילום שלהם בין היתר). תיק הדגל שלהם בקטגוריית תיקי גב לצלמים שניתן לראות למעלה הוא תיק גב למצלמה אחת או יותר, ומלבד זה הוא יכול להכיל עד 6 עדשות או פלאשים חיצוניים, לפטופ עד 13 אינצ' ואביזרים נוספים. העיצוב של התיקים מאפשר שליפה מהירה של המצלמה מתאי הצד כדי שלא תפספסו אף רגע חשוב לצילום, וכמובן שניתן להתאים את התיק לצרככם האישיים על ידי מערכת רצועות חכמה. בנוסף, תיק צילום זה מגיע עם מספר פאוצ'ים לנשיאת ציוד נלווה. זהו תיק אגרונומי וישמור היטב על רצועת הכתפיים שלכם והגב גם כאשר תסחבו משקל רב.


מידות - 16.1*9.1*12.1 אינצ'


דירוג התיק באמזון - 4 מתוך 5 (מעל 120 ביקורות)


לינק לרכישה - https://amzn.to/2Le5XtS



אם קראתם עד לכאן אין לי ספק שהחלטתכם תהיה מושכלת יותר בעת מעמד רכישת תיק גב לצילום, לבנתיים אני מסיים כאן את הרשימה אך אין לי ספק שהיא עוד תתארך בעתיד ויתווספו לכאן עוד מספר תיקי צילום מומלצים ואולי אף ירדו מכאן כמה.


אני מאחל לכם עבודה נעימה ונשיאה קלה ומוזמנים לבקר בגלריות הצילום של כנפי או לקרוא מאמרים מקצועיים נוספים בבלוג לצלמים


bottom of page