top of page

איפה ללמוד צילום ? השוואת קורסי צילום מקצועי

אם גם אתם כמוני וכמו רוב הקולגות שלי, אתם גם כן נגועים בג'וק האהבה לצילום, ג'וק שמאיים לא לשחרר לא שתתנו לו ביטוי וכשתעשו זאת הוא רק יתעצם. האהבה לצילום היא האהבה ליצירה, לאמנות, לראיית האחר, למציאת היופי והעניין בכל דבר סביבנו. לכן טבעי שרבים יחפשו ללמוד קורס צילום מקצועי, בכדי להפוך את התחביב להכנסה ואולי אפילו כמו אצלי - למקצוע מכובד.


תמונה של מצלמה סקורס צילום מקצועי למתחילים על רקע של חולצה חומה
איפה ללמוד צילום ? אלו קורסי צילום יש למתחילים ?


הרבה מהצלמים שאני מכיר אישית אפילו לא למדו צילום באופן מקצועי, כמו במקצועות רבים אחרים, הם פשוט התחילו לצלם ולמדו תוך כדי תנועה. זו גם דרך טובה להתחיל לצלם אך היא אינה באה במקום ללמוד צילום, היא אינה מחליפה קורס צילום מקצועי שידריך אתכם משלב קניית הציוד ועד שלב מציאת העבודה במקרים מסוימים. מלבד זאת, חברות המכבדות את עצמן בתחום הצילום (כמונו "כנפי צילום" למשל) אינן ששות לעבוד עם צלמים חובבים שאין להם רקע לימודי כלשהו בתחום. יש לא מעט מוסדות לימוד המציעים קורסי צילום ואף תארים אקדמאים בצילום, בחלק הבא אעבור על כמה מהם ואנסה לתת לכם כלים להחליט אצל מי מהם אתם מעדיפים להשקיע את זמנכם וכספכם בקורס צילום מקצועי.


אז איפה הכי כדאי ללמוד צילום מקצועי ?


לימודי צילום בבצלאל - באקדמיה לאמנות של בצלאל בירושלים נמצאת אחת המחלקות הגדולות בתחום לימודי צילום בארץ, הלימודים בבצלאל מציעים תואר ראשון בן 4 שנים שבסיומו תזכו לקבל תואר B.F.A. הלימודים במחלחה לצילום של בצלאל משלבים פרקטיקה ולימודי צילום מקצועי עם תיאוריה רבה ולימודי היסטוריה של הצילום, ותפיסת הצילום בעולם כיום. מלבד לימודי צילום הם מקנים לסטודנטים כלים שישפרו את חשיבתם הביקורתית בתחום. הלימודים בבצלאל הם עבור אלו הרוצים ללמוד צילום אמנותי וצילום ככלי ביטוי ופחות לאלו המחפשים פרקטיקה וקורס צילום מעשי בלבד בכדי להתחיל לעבוד בצילום.


קורס צילום בטכניון - הטכניון כשמו כן הוא - מכשיר את הלומדים בו לרמה טכנית גבוהה ויכולות מקצועיות בלתי מתפשרות. בטכניון לומדים צילום אופנה, צילום פרסומי, צילום מוצר ותכשיטים, צילומי מזון, צילום פורטרט ותחומים רבים נוספים אשר לומדים במסגרת לימודי צילום סטודיו בטכניון. מתוך ניסיון עם לא מעט צלמים שסיימו לימודי צילום בטכניון ניתן לומר שהרמה המקצועית שלהם גבוהה מאוד ביחס למוסדות אחרים ויכולתם הטכנית הנה גבוהה גם כן. בניגוד לבצלאל קורס צילום בטכניון יכין אתכם לעולם העבודה בצורה טובה יותר וקצרה יותר.


לימודי צילום במוסררה - מהיכרותי עם קורסי הצילום שלהם, לימודי צילום במוסררה הן אחת הבחירות הנכונות יותר עבור אלו הרוצים לשלב גם לימודי תיאוריה, היסטוריה וחשיבה ביקורתית בתחום הצילום וגם לימודים פרקטיים קצרי מועד (יחסית). המחלקה שלהם משלבת גם לימודי צילום סטילס, גם צילום וידאו וגם אמנות.


מכללת ספיר - לימודי צילום במכללת ספיר הם יותר מעשיים מהרבה מקומות אחרים, הם יקנו לכם כלים להתנהל בעולם הצילום המעשי ובשוק העבודה. הלימודים כמובן לא יהפכו אתכם לצלמים מקצועיים אך יתנו לכם את יריית הפתיחה לתחילת קריירה בתחום, את המקצועיות כבר תרכשו תוך כדי צילום מעשי. בקורס לומדים על פונקציות המצלמה, תוכנות עיבוד ותאורה.


סטודיו גברא - לימודי צילום בסטודיו גברא, בניגוד לכל המקומות הקודמים שציינתי הם מהמגוונים ביותר שקיימים היום בשוק קורסי צילום בארץ. הם מציעים מגוון גדול של קורסים ביניהם - קורס צילום פורטרט, קורס צילום אדריכלי, קורס יסודות הצילום, קורס צילום למתקדמים, קורס צילום אוכל ולימודי עריכה (לייטרום, פוטושופ ופרימייר - תוכנות העריכה הפופולריות) ועוד קורסים נוספים. מנסייוני האישי עם צלמים זהו אחד המקומות המומלצים יותר לדעת רבים ללימודי צילום מקצועי.


מלבד כל המקומות שציינתי מעלה יש כמובן עוד כמה טובים לא פחות כמו גליץ בית הספר לצילום, מכללת תלתן, שנקר ועוד אך אלו הם המקומות שאני מכיר ברמה האישית וגם עובד עם צלמים שאלו המלצותיהם ולכן קל לי לסקור את המקומות האלו. סדר בתי הספר אינו משקף את רמת הלימודים בהם.



bottom of page