3 min

תכנון חתונה בריא

כל חבר שמתחתן יעבור דרכי, בין אם זה לקבל עצה, המלצה או חיבור (חברים אני לא מצלם אלא רק מגיע כאורח). וכמעט תמיד הדפוס הוא קבוע - שני אנשים שבאים מעולמות שונים מתחברים ומחברים את משפחותיהם לברית דמים באירוע אחד ומיוחד. כל אחד מגיע מתרבות מסוימת והרגלים שונים וכל משפחה רגילה לחגוג באופן מסוים בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או ברית, יש מנהגים והם מגוונים.

איך לתכנן חתונה וצאת מזה בחיים

אז איך בכל זאת מצליחים לתכנן אירוע שגם עונה על רצונות הזוג, גם תואם את מנהגי המשפחות וגם נכנס בתקציב אפשרי ? זה אפשרי, בואו נתחיל.

קודם כל צריך להבין את מגבלות הזמן, באיזו תקופה נהיה פחות עמוסים, מתי מתאים לכל האנשים הקרובים אלינו (לפחות לרובם), מועדי ישראל ותקופות איסור חיתון, ובאיזו עונה בשנה אנו רוצים להתחתן.

שנית, להחלטה קצת יותר ברורה - מיקום גיאוגרפי של החתונה. לרוב אנו נבחר את זה לפי מקור המשפחה, אם שני הצדדים גרים במרכז הארץ למשל כנראה נתחתן במרכז הארץ, אם צד אחד גרים בצפון בעוד צד שני גרים בדרום, גם נתחתן במרכז הארץ (אידיאלי) ואם כמובן שני הצדדים גרים בצפון או בדרום אז אין סיבה שנתרחק מהאזור שלנו...

יש כמובן תמיד ולכולם את החברים שיבואו מתל אביב אל תדאגו, החברים הקרובים יבואו בכל מקרה הם צעירים ויתקשו פחות מאשר בני המשפחה המבוגרים יותר להגיע לחגיגת חתונה שלכם. ניתן כמובן גם להוסיף הסעות מאורגנות לאירוע.

נקודה נוספת חשובה כאשר באים לבחור אזור גיאוגרפי לקיום החתונה הוא התקציב שלכם, לרוב שמרכז הארץ מחירי המנה יהיו גבוהים בעשרות אחוזים מאשר בפריפריות.

אם אתם מהזוגות המיוחדים שמעוניינים לארגן הפקת חתונה בטבע או במקום אחר שאינו אולם או גן אירועים מסודרים אז לכם פחות משנים מחירי המנה במקומות השונים וברוב המקים המחירים שתשלמו עבור מנה יהיו כמו במקומות היקרים יותר במרכז. אפילו אם ההפקה תיערך בצפון או בדרום המחירים לא יהיו יחסית יקרים לחתנה סטנדרטית. מה שתרוויחו היא חווייה חד פעמית שכנראה לא הרבה יצליחו להרים כמוכם.

תבינו קודם כל מה אתם אוהבים ומה מדבר אליכם

עכשיו כמובן צריך לגשת לעניינים הכספיים, כמה כסף אתם מקציבים לחתונה מהכיס שלכם, כמה נותנים ההורים, כמה אתם מצפים שתקבלו מהסבים וכו'. אם אתם מממנים את החתונה לבד אז תחשבו ברצינות על היום שאחרי, לא תרצו להיות במינוס אחרי החתונה ולהתחיל את החיים על רגל שמאל. אם אתם מקבלים עזרה מההורים לרוב אלו יכסו את העלויות הגדולות ויהיה לכם יותר קל כמובן. אתם צריכים לתכנן את התקציב כך שימלא עד 85% מהסכום אותו אתם יכולים להשקיע בפועל, מכיוון שתמיד יבואו הפתעות לאורך הדרך ויתווספו עוד הוצאות שלא תכננתם לקראת האירוע.

לפני שאתם מחליטים כמה כסף להשקיע בכל תחום תעשו סקר שוק קצר, תשאלו חברים שאהבתם או נהנתם בחתונות שלהם, תתייעצו ותקבלו תמונת מצב יותר מעמיקה לגבי כל דבר. תסדרו לכם את הדברים לפי חשיבותם עבורכם ולפי הגודל שלהם בהוצאה הכללית. כך תוודאו שאם נגמר התקציב לאורך התהליך את הדברים שהכי חשובים לכם כבר סגרתם, מכאן אם תצטרכו תגרדו עוד כמה שקלים בשביל דברים שגם ככה היו פחות חשובים לכם אך לא תגיעו למצב בו תצטרכו להתפשר דווקא על הדברים ששמתם בראש סדר העדיפויות.

אני מאמין שהחשיבה על היום שאחרי היא החשובה מכל אחת אחרת, אם כמובן אתם מקבלים תקציב לא מוגבל מההורים אז זו אולי פחות מעניינת אתכם אך אם אתם כמו רובנו וזה לא המצב אז כדאי שתתכננו היטב את הצעדים לפני שאתם מתחילים לחתום על החוזים, תדעו עם מי ומתי אתם נפגשים וכמה הכי הרבה אתם מוכנים להשקיע באותו התחום, כמובן שאינני מעודד ללכת על מחיר כשיקול ראשון, אני מאיץ בכם לבחון היטב את איכויותיהם של כל אחד מהספקים אותם אתם בוחרים וגם את חסרונותיהם (ולכולנו יש כאלו) וביחס למחיר אותו הם דורשים להבין האם הם מתאימים לכם.

לסיכום, אתם צריכים להסתכל על חתונה כעל תכנון חצי עסקי וחצי פאן, איך תצליחו ליהנות ולייצר חווייה חד פעמית לכם ולאורחים האהובים שלכם ואיך גם להתעורר למחרת האירוע עם זכרונות קסומים ואופק מבטיח.

מאחל לכם המון בהצלחה והרבה הרבה שמחה, זה באמת אירוע של פעם בחיים! ואם בא לכם קצת לצחוק על האירוע תיכנסו לקרוא את "פנטזיה אל מול מציאות"

עידן כנפי